AmCham inició en julio las primeras
rondas de la octava versión
de The Great Corporate Debate,
competencia de debates interempresas
en inglés. Las compañías
participantes en esta oportunidad
son: Walmart, Pfizer, Coca Cola y
Banco Santander.
Esta actividad nace con el objetivo
de ser una instancia para que los
ejecutivos se capaciten oratoria y
aprendan y practiquen técnicas de
debate en inglés, las que tienen un
efecto directo sobre sus capacidades
para argumentar y desenvolverse
a la hora de negociar.
El gerente general de AmCham,
Roberto Matus, señaló que “esta
iniciativa está en línea con la
misión de AmCham en cuanto a
promover la relación entre Chile
y Estados Unidos, ya que a través
de esta competencia estamos incorporando
una extendida práctica
estadounidense como es la de
debatir”. Sostuvo que el inglés es
una herramienta vital para cualquier
profesional, independiente del área
en que ejerza sus funciones, ya que
en el mundo actual, globalizado y
altamente competitivo, el manejo
del idioma en niveles no sólo gerenciales,
se transforma en una
clara ventaja competitiva para la
empresa.
Uno de los debates de la versión 2014.
In July, AmCham launched the first rounds of the eighth version of The Great Corporate Debate, an inter-company debate competition held in English. Participating companies on this occasion include: Walmart, Pfizer, Coca Cola and Banco Santander.
The aim of this activity is to provide executives with a chance to improve their speaking skills, by learning and practicing debating techniques in English. Such skills can have a direct impact on their abilities in arguing and coping during business negotiations.
AmCham General Manager, Roberto Matus, explained “this initiative is in line with AmCham’s mission of promoting relations between the United States and Chile, because through competitions such as this one, we are incorporating a very common American practice –debating”. He maintained that English is vital tool for any professional, regardless of the area in which he/she works. In today’s world, he continued, which is so globalized and highly competitive, the ability to speak English, and not only at the management level, is a clear competitive advantage for any business.
Photo: One of the debates held in the 2014 version.