Comité de Sustentabilidad presentó su programa 2014Sustainability Committee introduces its 2014 program

01 Julio 2014

El Comité de Sustentabilidad realizó su lanzamiento el 19 de mayo y fue presidido por los directores de AmCham, Charles Kimber y Ricardo García. En esta oportunidad, la oradora invitada fue Marina Pol Longo,
senior consultant de FSG, quien realizó una presentación sobre “Creación de valor compartido e involucramiento de la comunidad, experiencias en Chile y el mundo”.

Durante la bienvenida, Kimber y García presentaron el programa
de trabajo 2014, recordando que la misión del Comité de Sustentabilidad es fomentar
las relaciones de colaboración
de las
empresas
con las
comunidades
locales en los territorios en que desarrollan sus actividades de negocio.

Durante su presentación Marina explicó el concepto de valor compartido y, luego se refirió a la conjunción entre los objetivos económicos y sociales de una empresa, como parte de las estrategias de negocios de ésta, señalando que debe buscar aumentar su competitividad al mismo tiempo que se preocupa de las necesidades sociales de la comunidad. De esta forma una empresa es sostenible en el tiempo.





On May 19, the Sustainability Committee launched its latest annual program. The event was presided over by Charles Kimber and Ricardo Garcia, directors of the board at AmCham. Invited as guest speaker was Marina Pol Longo, senior consultant at FSG, who gave a presentation on “Creating shared value and community involvement: experiences from Chile and around the world”.

While opening the event, Kimber and Garcia presented the Committee’s work program for 2014. They took the opportunity to remind attendees of the mission of the Sustainability Committee: to foster collaborative relationships between businesses and the local communities in which they operate.

During her presentation, Marina explained the concept of shared value and addressed the coming together of economic and social goals of a business, pointing out how these now form part of general business strategy. She highlighted how businesses should seek to increase their competitiveness while also responding to the social needs of the communities. In this way, a company can ensure its sustainability in the long term.





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