Kimberly-Clark, la compañía líder mundial en
el desarrollo de productos descartables para
la salud, la higiene y el cuidado personal,
lanzó en Chile el programa “Vivir Bien”, destinado
a promover entre sus colaboradores el
bienestar físico y emocional, en un entorno
saludable y plenamente compatible con su
vida personal.
El programa de recursos humanos se basa
en cuatro pilares básicos: Vivir Bien el Trabajo,
Vivir Bien Mi Tiempo Libre, Vivir Bien la Salud Emocional y Vivir
Bien la Salud Física, afianzando así una cultura integral de bienestar,
que le ha valido a la compañía ser distinguida, por ejemplo, como la
mejor empresa multinacional para trabajar en el ranking que elabora
el Instituto Great Place to Work para Latinoamérica.
Kimberly-Clark, the leading global company in developing disposable health, hygiene and personal care products, has launched its “Live Well” (“Vivir Bien”) campaign in Chile. The campaign is aimed at promoting physical and emotional wellbeing among its staff, in a healthy environment and fully compatible with their personal lives.
This human resources campaign is based on four key pillars: Live Well at Work, Live Well My Free Time, Live Well Emotional Health, and Live Well Physical Health, thereby supporting a comprehensive culture of wellbeing in the process. Initiatives such as this have helped distinguish the company, for example, as the best multinational in which to work, according to the ranking produced by the Great Place to Work Institute for Latin America.
Photo: “Live Well” campaign.